Monday, June 7, 2010

aku kan hambaMu



Tuhan!

Bagaimanalah tidak aku menyembah-Mu

Sedangkan aku hamba-Mu

Sedangkan kewujudanku tanpa dipinta

Ia adalah dengan iradah-Mu yang mempunyai hikmah

Bagaimana aku tidak mengagungkan dan membesarkan-Mu

Segala yang aku lihat menggambarkan kebesaran-Mu

Bagaimana aku boleh melupakan-Mu, kasih sayang-Mu dapat kurasa

Ia berlaku setiap masa dan waktu

Bahkan turun naiknya nafasku itu salah satu kasih sayang-Mu

Tuhan!

Bagaimanapun aku adalah hamba

Engkau pun tahu, di antara-antara sifat-sifat hamba itu terlalai dan terlupa

Cuai dan terleka

Kerana itulah aku selalu sahaja memohon ampun kepada-Mu

Cuai dan lalai pasti berlaku kepadaku

Lupa dan leka terjadi selalu

Di sinilah diharapkan dengan rahmat-Mu, lupakan sahaja kesalahanku

Janganlah sampai Engkau bertindak ke atasku

No comments: